Friday, July 22, 2011

مقام عظمای ولایت و افتضاح شنود تلفنی در انگلیس


حسین پویا
بیستم جولای 2011

سی تیر90

هفته نامه "نیوز آو د_ ورلد" در انگلستان، برای تهیه خبر و گزارش دبش و دست اول، پیامهای تلفنی افراد صاحب نام و غیره را بطور غیر قانونی هک و شنود میکرده است. جنجال بر سر بحران شنود تلفنی توسط روزنامه نگاران، به بسته شدن هفته نامه مذکور و حتی استعفای مقامات پلیس و بحثهای پر سر وصدا و وقت گیر  در مجلس انگستان بین نخست وزیر و وزیران و نمایندگان احزاب مخالف منجر شده است. حتی نخست وزیر هم در مورد استخدام فردی که در این مورد دخالت داشته در مجلس معذرت خواهی کرد. این است معنی دموکراسی الکی غربی که بر سر یک جریان ساده شنود تلفنی اینهمه هو و جنجال به پا شده و میلیونها پوند پول بیت المال مردم انگلیس باید خرج حقوق و مزایای نخست وزیر و وزیران و نمایندگان بشود که بیایند روزها و ساعتها سر این مسئله بی اهمیت وقتشان را تلف کنند.  تازه هنوز معلوم نیست که مقصر اصلی کی بوده و دست خارجی و بخصوص استکبار جهانی از آستین چه کسی بیرون آمده بوده یا نیامده بوده؟
این مسئله مهم است که چرا در یک کشوری که ادعای دموکراتیک بودنش گوش جهان را کر کرده و در این سی و چند ساله هم (مثل جمهوری اسلامی مقام عظما) بطور متوسط سالانه یک انتخابات آزاد نداشته است، کسانی به خودشان اجازه شنود تلفنی مردم و بخصوص آدمهای سرشناس را میدهند. آیا این اسمش دموکراسی است؟ آنوقت به جمهوری اسلامی ایراد میگیرند که رعایت حقوق بشر را نمی کند. هر ناظری حاضر است به همه ی مقدسات عالم قسم بخورد و حتی دستش را روی کتاب مقدس بگذارد که علیرغم همه تهمتهایی که به حکومت ولایت فقیه در ایران می زنند، در ایران و در جمهوری اسلامی تحت ولایت مقام عظما، هیچکس، مطلقا هیچکس و هیچ سازمان و گروهی اجازه هک و شنود تلفنی ندارد البته بجز بیت ولایت و برادران وزارت اطلاعات و برادران اطلاعات سپاه و برادران اطلاعات بسیج و اداره مربوطه در شرکت مخابرات و همینطور دفتر مقام عظما و دفتر آقازاده بزرگوار و ارجمند مقام عظما و همچنین دفتر ریاست جمهور و مشاورانش. البته اینها همه طبق قانون و بطور دموکراتیک دست به شنود می زنند و هرگز پایشان را از دایره قانون و قانون اساسی که بر اساس آن مقام عظمای ولایت و سران رژیم همه گونه حقی نسبت به مردم ایران دارد، بیرون نمی گذارند.
 از سوی دیگر باید توجه نمود که در دموکراسی جمهوری اسلامی ولایی که در این سی و چند سال بطور متوسط هرسال یک انتخابات آزاد و بی غل و غش انجام شده، مسائل بسیار مهمتر از این بدون اینهمه سر و صدا و جنجال و فقط با یک حکم و یا یک خطبه مقام عظمای رهبری حل و فصل شده و دموکراسی به راه خودش ادامه میدهد. مثلا در جریان فتنه سال هشتاد و هشت که تعداد معدودی از جوانان فریب خورده، به شایعه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اعتراض میکردند، رهبر معظم بلافاصله با استفاده از دوستانی که در میان قشر روحانی اجنه دارند،  مشخص و اعلام کردند که این اتفاق، توطئه استکبار و اسرائیل بوده است. در همین جریان برادران پاسدار و لباس شخصی تعدادی از همان جوانان گمراه را دستگیر کرده و جهت تادیب روانه بازداشتگاههایی نظیر کهریزک کردند. در این بازداشتگاه به دلیل استاندار نبودن شرایط سلولها برخی از جوانان مذکور دچار مننژیت شده و در حال بیهوشی به زمین افتادند که به علت استاندارد نبودن کف بازداشتگاه سر و دست و پای آنها زخمهای شدید برداشت و فوت کردند. البته فوت آنها همانطور که رئیس پلیس جمهوری اسلامی اعلام کرد در اثر مننژیت بوده است و بهمین دلیل هم برخلاف رفتار زشت رئیس پلیس انگلیس، ایشان نه تنها استعفا نداد بلکه از سوی رهبر معظم تشویق هم شد. البته مقام عظما بلافاصله دستور بسته شدن زندان کهریزک به دلیل استاندار نبودن شرایط زندان را دادند و شایعه تجاوز به زندانیان سیاسی در آن زندان را نیز تکذیب کردند و به این ترتیب همه چیز به خیر و خوشی و بطور دموکراتیک تمام شد.
 حالا اگر دموکراسی جمهوری اسلام هم میخواست مثل انگلیس باشد و در این مدت سی و چند سال، بطور متوسط هرسال یک انتخابات آزاد تحت نظارت نهادهای دموکراتیک نظیر شورای نگهبان انجام نشده بود، معلوم نبود تا چند سال دیگر باید در باره فتنه هشتاد و هشت و شرایط غیر استاندارد زندان کهریزک و غیره  بحث بشود و پول بیت المال حرام بشود و آخرش هم معلوم نشود که مقصر اصلی کیست و زندانیان سیاسی شکنجه میشوند یا نه و در زندان به زندانیان سیاسی تجاوز میشود یا نه؟ ضمنا رئیس و مقامات پلیس انگلیس وقتی داشتند استعفای خود را  اعلام میکردند مدعی شدند که بیگناهند. که البته در همینجا و قبل از هرگونه بحث و تحلیل و نتیجه گیری باید به آنها گفت اولا شما کی هستید که بخواهید بگوئید بیگناهید یا گناهکار. این مقام عظمای ولایت است که باید تشخیص بدهد که کی گناهکار است و کی نیست. ثانیا اگر بیگناهید و ریگی به کفشتان نیست چرا استعفا میدهید. به نظر میرسد که اینطوری میخواهید سر مقام عظمای انگلیس را کلاه بگذارید که باید گفت کور خوانده اید. به علاوه نخست وزیر انگلیس در بحثهایی که در مجلس انگلیس میکرد با پررویی تمام حاضر نشد که بگوید همه ی این کارها زیر سر استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی بوده و عده ای خودسر در هفته نامه مربوطه و در اداره پلیس این کارها را کرده اند.
 نتیجه اخلاقی اینکه حزب فقط حزب اله.
نتیجه سیاسی اینکه چقدر خوب شد که در این سی و چندساله ما هر سال بطور متوسط یک انتخابات دموکراتیک در ایران داشته ایم.







No comments:

Post a Comment