Thursday, September 22, 2011

مصاحبه پروفسور احمدی نژاد با سی ان ان

30 شهریور ماه 1390  
خبرنگار: آقای رئیس جمهور عمیقا متشکریم از اینکه دعوت...
احمدی نژاد: صبرکنید. صبر کنید. شما یک خبرنگارید. حرف دهنتو بفهم. ما خودمون سی و چند ساله که عمیقا جمهوری اسلامی داریم و همگی از کمیته گرفته تا سپاه و مجلس و حتی ولی فقیه، عمیقا متشکریم. بنابراین دقت کنید که هرکسی باید در جایگاه خودش باشه.
خبرنگار: معذرت میخوام آقای رئیس جمهور. بنده....
احمدی نژاد: اجازه بفرمائید. ببینید این شما غربی ها هستید که هیچوقت عادت ندارید که معذرت خواهی کنید. وگرنه دولت و نظام الهی ما هرگاه اشتباهی می کنه میره جلوی مردم و معذرت میخواد.
خ: سوال اولم اینه که این داستان سه هزار میلیارد تومان اختلاس چیه و کار کیه و اصولا آیا این حجم از اختلاس نشانه فساد یک حکومت نیست؟
ا. ن. :ببینید اصولا حجم و سطح و طول و عرض و ارتفاع اختلاس ربطی به حکومت و فساد نداره. دوم اینکه اختلاس چه کار داره با فساد. اختلاس اختلاسه و فساد حکم خودشو داره. سوم اینکه بنده در برنامه انتخاباتیم بارها گفتم که بنده دلم میسوزه که توی این مملکت اسلامی یک نفر می تونه صدها میلیارد اختلاس کنه و اما یک جوان یا کاسب یا معلم یا دهقان نتواند ده میلیون یا بیست میلیون از بانک وام بگیره. خوب من برنامه م  این بود که همون جوان یا کاسب یا معلم و دهقان هم بتونن اقلا صد میلیون یا دویست میلیون از بانک اختلاس کنن. اصولا مشکل ما کوتاهی یا بلندی موی سر و ناخن خانوما و مسئله اختلاص دو سه هزار میلیارد نیست. خوب اگه مردم نتونن اختلاس بکنن اون وقت مجبورن دزدی کنند و اونوقت میدونید چی میشه؟
خ: همه میشن دزد و مملکت دچار فساد میشه.
ا.ن.: نخیر آقا شما چرا اینقدر گیر دادی به مملکت و فساد؟! نظام ولایت فقیه که دچار فساد نمیشه. نخیر. اونوقت اولا ممکنه اینا گیر بیفتن و شلاق بخورن یا دست و پاشونو قطع کنن. همین چندروز پیش یک دزد دریکی از شهرهای ما شلاق خورد. حکومت اسلامی ما با قاطعیت تمام با دزدی مقابله می کنه. دوم اینکه اگه اختلاس کنن و گیر بیفتن به راحتی میتونن با حاکم شرع و مسئولین کنار بیان و  کدخدا منشانه مسئله حل بشه و مثلا نصفشو پس بدن و نصفشو ....بله!. اینا جزو علوم اقتصاد حوزه ای ماست که شما غربی ها ازش چیزی نمی فهمین.
خ: پس دولت شما در مبارزه با فساد جدیه؟
ا.ن.: این چه حرفیه؟ خوب معلومه که در مبارزه با فساد و بدحجابی و این چیزا جدی هستیم. ببینید وقتی ما حکومت شاه را سرنگون کردیم در سرتاسر مملکت ما در حدود ده هزار نفر زندانی داشتیم. امروز ما این رقم رو به دویست و پنجاه هزار نفر رسوندیم و به فضل خدا در صدد هستیم که به فرمان رهبری در همین دوره ریاست جمهوری اون رقم را به پانصد هزار نفر هم برسونیم.
خ: نظر شما در مورد خشک شدن دریاچه اورمیه چیه؟ آیا این خشک شدن ارتباطی با سیاستهای جمهوری اسلامی، مثل سد سازی بی رویه و غیره ندارد؟
ا.ن.: نخیر آقا. اینا شایعات شما غربی هاست برای کوبیدن نظام الهی ما. بنده تحقیق کردم و از طریق ریاضیات سنتی هم طلبه های ما در حوزه ها اثبات کرده اند و حتی ما سند زنده داریم که هر پانصد سال یک بار این دریاچه خشک شده و دوباره به حالت اولش برگشته. شما توجه کنید بزرگانی مثل آیت اله جنتی حاضرن در هر دادگاه بین المللی شهادت بدن که خودشون در دو دوره پونصد ساله؛ یعنی هزارسال پیش و پونصد سال پیش شاهد خشک شدن دریاچه اورمیه بوده اند.
خ: نظر شما در مورد اینکه تعداد اعدام در ایران به طور وحشتناکی زیاد است چیه؟
ا.ن.: ببینید،شما می دانید که تقریبا در همه کشورهای دنیا اعدام می کنن. در همین امریکا اعدام می کنن. پس معلومه که اینا هم قبول دارن که اعدام کار خوبیه. حالا اگه در برخی کشورهای دور افتاده اعدام ندارند بدلیل عقب افتادگی اجتماعیشونه که خوب البته اونا هم حتما در آینده مجازات اعدام را برقرار خواهند کرد. سوال مردم ما از شما غربی ها اینه که چرا از روی حسادت نمی تونید ببینید که نظام الهی ما در یک زمینه ای هم جلوتر از همه دنیا باشه؟!
خ: نظر شما در مورد قیام مردم سوریه چیه؟
ا.ن.: بنده بارها گفته ام که رهبران شما در غرب توان تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی را ندارند. به همین دلیل بنده در صحبت هام در سازمان ملل گفتم که ما آمادگی مدیریت جهان را داریم. به نفع خودتونه که مدیریت کشورهاتونو به ما بسپارید. خوب یکی از همین کج فهمی ها درک مسئله سوریه و فرقش با کشورهایی مثل مصر و تونس و لیبیه. ببیند در اون کشورها اول دولت مردم را سرکوب کرد و بعد مردم اومدن توی خیابان و قیام کردن و بقیه قضایا که خودتون میدونید. اما در سوریه اول مردم اومدن توی خیابونا و بعد دولت مجبور شد که سرکوب کنه. مثل همون اتفاقی که در جریان فتنه برای ما پیش آمد. ما که اول سرکوب نکردیم. اول یک عده ای اومدن توی خیابان و علیه دولت و انتخابات شعار دادن و ما بعد اونا را سرکوب کردیم. بنابراین باید از سوریه حمایت کرد.
خ: نظر جنابعالی درمورد دستگیری عده ای در ایران به عنوان همکار و کارمند بی بی سی چیه؟ در حالی که بی بی سی اعلام کرده که هیچ کارمند و همکاری در ایران نداره.
ا.ن.: خوب با یک نظر اجمالی میشه فهمید که بی بی سی دروغ میگه. ما در بین علما حتی کسانی داریم نظیر آقای مصباح و جنتی که حالا نمی خوام ازشون اسم ببرم، که صد ها سال است با بی بی سی و غیره همکاری کرده اند. شما گوش به حرف بی بی سی ندید.
خ: در مورد شایعاتی که می گویند بین جنابعالی و ولی فقیه یک مقداری شکر آب شده چی میفرمائید؟
ا.ن.: عرض کنم که شما توجه بفرمائید که الان سالهاست که دولت با تمام قوا واردات شکر رو کنترل می کنه و با کسانی که قصد سوء استفاده از انحصار واردات دارن مبارزه می کنه. البته صحبتش بود که این داستان سر نخش به برخی بزرگان نظیر آقای عسگر اولادی میرسد که ما در تحقیقاتمون این مسئله رو رد کردیم. و اما مشکل بی آبی متاسفانه ناشی از بارندگی کم امسال و تعداد زیاد سوراخ در سطح زمینا بوده که خوب بحمداله دولت به موقع نسبت به پنچرگیری زمینا و تولید آب در کارخانجات داخلی اقدام خواهد کرد و نظام الهی ما هرگز تن به واردات آب نخواهد داد.
خ : آقای رئیس جمهور از اینکه دعوت ما را برای این مصاحبه پذیرفتید عمیقا متشکرم.
 احمدی نژاد: : صبرکنید. صبر کنید. شما یک خبرنگارید. حرف دهنتو بفهم. ما خودمون سی و چند ساله که عمیقا جمهوری اسلامی داریم و..........


1 comment: